El blog d'En Joan Quetgles

Un bloc de filosofia i societat. Recomano la lectura del meu llibre titulat La filosofia i la religió sense caretes, editat a la Xarxa com a post.

El diari Público serà premiat per Na Hillary Clinton.

quetgles | 12 Abril, 2011 18:51

  

    El diari Público serà premiat per Na Hillary Clinton.

  

    Na Hillary Clinton, com a Secretària d'Estat dels Estats nits, sosté una campanya de publicitat permanent contra els governs que s'oposen a la política dels Estats Units, i, en especial contra la Xina, a la que veuen com a la gran amenaça.

   I un dels principals objectius de Na Clinton és desprestigiar la Xina i el govern xinès.

   Els mitjans ''occidentals'' col·laboren de bon grat a les campanyes que es programen des de l'Imperi.

   Per posar un referent de periodisme ''català'' d'aquestes tàctiques  de desprestigi, puc citar el Periódico de Catalunya. Aquest diari manté un duríssim llibre d'estil polític de desqualificació permanent dels governs i personalitats que s'oposen als designis de l'Imperi. En compliment d'això, mena una particular batalla contra N'Hugo Chávez, el president de Veneçuela.

   Respecte de les declaracions de Na Clinton sobre el drets humans  a la Xina, el diari Xinhua, 11.04.2011, recull la declaració oficial del govern xinès on es denuncia la política de doble moral utilitzada per la Secretària d'Estat. A l'informe de Xinhua es diu: Els informes dels EUA estan "plens de distorsions i acusacions de la situació dels drets humans a més de 190 països i regions, inclosa la Xina. Obstant això, els Estats Units va fer els ulls grossos a la seva pròpia terrible situació dels drets humans i poques vegades s'esmenta", va dir l'informe de la Xina .Els Estats Units han adoptat els drets humans com "un instrument polític per difamar la imatge d'altres nacions i buscar els seus propis interessos estratègics", va dir l'informe.Mentre que il.lustra un trist rècord dels Estats Units en els seus propis drets humans, l'informe de la Xina va dir que Estats Units no podria justificar que es fan passar pel món de la "justícia dels drets humans.""No obstant això, es va publicar l'Informe per Països sobre Pràctiques de Drets Humans any rere any per acusar i culpar a altres països per les seves pràctiques de drets humans", va dir l'informe.Aquests moviments totalment exposar la hipocresia dels Estats Units mitjançant l'exercici d'un doble tracte en matèria de drets humans i el seu disseny maliciosos per perseguir l'hegemonia amb el pretext dels drets humans, va dir. 

   Semblava que  Público (que tanta il·lusió desperta entre la gent d'esquerres) havia de significar el contrapunt de la premsa que es vol mantenir independent. I, certament, Público es manté crític respecte de la política dels Estats Units i de les potències europees.

    Però, sorprenentment, Público manté un corresponsal a Pequín, les cròniques del qual semblen un plagi de les dels mitjans d'En Rupert Murdoch.

   Les cròniques d'En David Brunat descriuen una societat xinesa  que no és sinó un cúmul de desgràcies. 

 Allò sorprenent és que En Jesús Maraña i  la redacció de Público accepti les cròniques d'En David Brunat.

 

   Que En David Brunat fes la feina de periodista mostrant deficiències de la societat xinesa no seria motiu de queixa. Però, com veurem, En Brunat no fa de periodista; es limita a recollir informació sobre la Xina, procedent de mitjants ''occidentals'', majorment. O sigui, les suposades cròniques des de Pequín elaborades per En Brunat haguessin pogut ésser escrites des de Madrid mateix.

 

   La darrera crònica d'En Brunat a Público, 9.04.2011, és un exercici impúdic de males arts periodístiques.

   Fent una anàlisi de text:

 

   Per començar, el títol de la crònica  ja és un a exhibició de corrupció periodística (La crònica és a tota pàgina). Fa,  ''La burocràcia i el plagi frenen l'enlairament científic de la Xina''.

  

   Pel contrari, allò que han recollit les agències de premsa són el informes de les societats científiques que han comunicat que la Xina s'ha avançat als Estats Units tant pel nombre de científics i enginyers que es graduen anualment com per la quantitat de publicacions científiques.

   Allò més propi, en lloc del títol feréstec d'En Brunat, aquest sigut dir una cosa així com ''La Xina, gran potència científica''  o ''La Xina ha  superat els Estats Units en investigació científica''.

 

   Vegem unes quantes perles més del ''corresponsal''.

En Brunat va i diu:  ''L'anunci que la Xina podria superar al 2013 als EEUU en volum d'investigació científica, segons un estudi recent de la Royal Society del Regne Unit, ha deixat el món sobresaltat''.

 

     Comentari:  Si el cos central de la crònica es basa en l'informe de la Royal Society, llavors sembla que seria més escaient que la crònica hagués sigut elaborada pel corresponsal de Público a Londres.

   ''Ha deixat el món sobresaltat'', sembla que aquesta afirmació categòrica és de producció pròpia d'En Brunat, però, en aquest cas, no ens diu d'on treu la informació.

  Sigui com sigui, el que sembla fora de dubte és que l'afirmació ''Ha deixat el món sobresaltat'' no pot provenir de fonts xineses i la referència a Pequín sobra.

 

  En Brunat ho fia tot a l'informe de la Royal Society, però se n'hauria d'adonar que hi ha altres fonts d'informació  sobre el rànquing científic mundial. Si hagués parat més el ment, s'hagués assabentat de l'informe de l'AAAS (sigla de Associació Americana per a l'Avanç de la Ciència),  informe  sobre el rànquing científic mundial que fou difós pels mitjans donat a conèixer al febrer de 2011, i que fou difós globalment, en especial per la premsa ianqui ( A saber que la AAAS es considerada la societat científica més important del món).

      En Brunat s'hauria d'haver assabentat de la valoració que fa AAAS sobre el desplegament de la Xina en matèria de ciència i tecnologia. A la web de AAAS, es pot llegir aquest breu resum que fa:  Xina esdevenir una Aposta La Nació Més IMPORTANT Científica del Món, superant un Estats Units i Les europees Nacions, van indicar Investigadors en la Reunió Anual de l'Associació Nord-americana Per L'Avanç de la Ciència (AAAS).Després de serveis de la Font, director Mundial de Productes Manufacturats Visa, Xina està Invertint fortament en Ciència i Tecnologia, Van dir experts Divendres a La Cita a Washington."La Xina Espera convertir-se en Una de les Principals Fonts de Propietat Intel.lectual en els Propers Anys", VA DIR Denis Simon, professor a la Penn State University i Assessor de Ciència i Tecnologia de l'alcalde de la Ciutat xinesa de Dalian.Moments En Que als Estats Units i Pressupostos redueixen Europa SEUS Econòmica davant la crisi, la Xina ha augmentat "significativament" la despesa és Ciència i Tecnologia, VA DIR Simon."Els xinesos van indicar Que el 2020 al voltant gastar Esperen de l'ONU del 2,5% del PIB (Producte Intern Brut) en Investigació i Desenvolupament", VA DIR Simon. En ESTATS UNITS, en Tant, els legisladors Republicans analitzen retallar mil milions de Dòlars en els Instituts Nacionals de Salut, l'alcalde de El Centre de Recerca Pública, AIXÍ COM reduir Fons paràgraf Altres Agències Científiques i de Recerca, en baixar de l'ONU Per Intent Milió de les Nacions Unides Milions de Dòlars de dèficit.AIXÒ ES contradiu Amb El Impuls de mil milions de Dòlars Que El President Barack Obama va proposar el paràgraf la Ciència i la Recerca en Salut en El seu pressupost de 2012. Els Republicans also Volen retallar els fons Per L'Educació en UNS 5.000 Milions de Dòlars, un Pesar d'advertències del Govern Sobre la necessitat de millorar l'Educació paràgraf Que Estats Units el mar Més Competitiu en l'Economia Mundial.En Contrast, a la Xina, Més personatges en si estan inscrivint en Les universitats, Per Que El hi haurà "Més Investigadors a la Xina que als Estats Units", cosa que augmenta la Producció i la Qualitat de la Xina Científica de Treballs consens, VA DIR Carolina Wagner, professora also de la Universitat Penn State, a La Reunió de la AAAS.Una altra Senyal de l'avanç xinès és L'augment exponencial d'Articles Científics de ESE País esmentats en Estudis Altres, considerat sense Indicador de Qualitat, en detriment de la baixa de Cites d'Informes de ESTATS UNITS i Europa, va explicar Wagner.    En Brunat figura que és a Pequín, però els materials que aporta són majorment del Regne Unit o dels Estats Units. Així, a la seva particular campanya de desprestigi de la Xina, En Brunat fa una referència a  Foreign Policy, una revista bimensual de la Carnegie Corporation, revista que pot ser considerada més aviat d'extrema dreta.    No és el cas que En Brunat s'entrevisti amb gent de Pequín. En Brunat no ofereix cap referència a una conversa personal amb un graduat o amb un investigador pequinès. No mostra relacions amb el món de la ciència de Pequín.    En un únic cas en que el cronista fa referència un diari xinès, el China Daily, és una falsa referència, sembla;  o sigui, una falsificació.  Fa una referència com sin fos obtinguda del China Daily, però tot fa pensar que la informació és del Foreign Policy.    En paraules d'En Brunat, el  pseudo-periodista,  diu:  ''A una enquesta del diari China Daily a 2006, el 60 % de los doctorados reconegué que qualque vegada havia copiat el treball d'una altra persona''. Aquesta enquesta és impossible.  En cas contrari, s'hauria de suposar el que gran diari nacional xinès es dedica a fer campanyes de desprestigi contra el món científic xinès.   S'ha de concloure que la suposada enquesta és una invenció del Foreign Policy. En efecte, al paràgraf anterior, la crònica d'En Brunat recollia una declaració de l'esmentada revista tot dient:  ''Estan ensinistrant a més científics, però això no vol dir que estiguin produint bona ciència. El plagi i el frau de dades són rampants''.     Exposades aquestes crítiques, crec que resta clara la contradicció que es dóna entre la línia ideològica de Público i la pràctica ideològica d'En David Brunat.    Allò propi, jo crec, seria que En Jesús Maraña, el director de Público, prescindís dels serveis del cronista de Pequín.      

Comentaris

Vergonzoso

Mya | 15/08/2011, 07:59

Estimado Sr. Quetgles,
Le escribo para mostrar mi indignación como periodista en China sobre su artículo destrozando los escritos de David Brunat. Sólo voy a afirmar varias cosas para que usted tenga claro cómo se trabaja aquí, en Pekín. Como sabrá hay 6 o 7 horas de diferencia así que cuando el periódico te pide un tema del día aquí son las 10 u 11 de la noche. ¿A quién llamar entonces para tener una declaración? Inténtelo. Le pedirán que mande un cuestionario de preguntas una semana antes.
Si David Brunat, y todos los corresponsales españoles que trabajamos desde aquí, usamos otros medios (chinos y extranjeros) para escribir nuestras crónicas, es porque no tenemos otra forma. El nuestro es un análisis de la situación a partir de una noticia. Si quieren información pura y dura que copien de Reuters o de EFE. ¿Entiende? Además, no puede usted criticar así, sin más, a un periodista que ha demostrado su valía como tal viajando hasta Japón, Corea del Sur o Bangkok en situaciones de violencia extrema y de grandes catástrofes. Si usted realmente quiere criticar a periodistas, hágalo con otros que cobran mil veces más, no salen de Pekín y encima se dedican a robar declaraciones de agencias dándolas como suyas. Estoy muy en desacuerdo con su artículo. Es injusto. Me pregunto si alguna vez usted ha sido corresponsal. Una vergüenza. Saludos,
M.

Afegeix un comentari
 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb